Literatura Podstawowa:
2) J. Łukasik, Spoko lekcja 2, czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2011,
Zadanie domowe: Stwórz esej lub notatkę odnośnie zamieszczonych niżej filmów: https://www.youtube.com/watch?v=kZLxGQaw2N4 (do przemyślenia: Jakie wynikają z tych badań konsekwencje dla naszego systemu edukacji i jakie niosą przesłanki do zmian?)
https://www.youtube.com/watch?v=_wxcXd5Cnv8 (do przemyślenia: Jak edukować dzieci w XXI w. w Polsce?)
http://www.czerniejewo.org/pdf/specjalne_potrzeby.pdf (Dobre opracowanie)
Nussbaum Martha C. (2016) Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, wyd. FKL
ZADANIE II. Przygotuj godzinę wychowawczą poświęconą jednemu z poniższych obszarów. Pamiętaj, że lekcja powinna być angażująca, ciekawa i pobudzać ucznia do reflekcji a temat siebie. Przygotowanie obejmuje opracowanie scenariusza lekcji oraz przeprowadzenie jej w czasie 40 min. Startujemy w następnym tygodniu!
Obszary:
1. Rozwijanie kompetencji społecznych
2. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych
3. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
4. Rozwijanie twórczego myślenia
5. Budowanie motywacji wewnętrznej
6. Radzenie sobie ze stresem i presją
7. Umiejętność rozwiązywania problemów
8. Rozwijanie hobby
- Borecka-Biernat D. (red), Sytuacje konfliktowe w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym, Wyd. Difin, 2015.
- Bargiel-Matusiewicz K., Negocjacje i mediacje, Warszawa 2010.
- Łukasik J.M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel. Wychowawca. Pedagog. Szkolne wyzwania, Wyd. Jedność, Kielce 2013.
- Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju ucznia. Kraków 2001.
- Dudzikowa M., Czerepaniak – Walczak M.(red.), Wychowanie. Pojęcia – Procesy - Kontekstyt. 1- 5, Gdańsk 2008 – 2011 (wybrane artykuły z poszczególnych tomów)
- Mihilewicz S., Dziecko z trudnościami w rozwoju, Wyd. Impuls, Kraków, 2005.
- Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika tom 1,2,3 Warszawa 2006. (wybrane artykuły z poszczególnych tomów)
Literatura uzupełniająca:
1) J. Łukasik, Spoko lekcja, czyli 65 sposobów na oryginalne zajęcia, Kielce: Wydawnictwo Jedność 2009,2) J. Łukasik, Spoko lekcja 2, czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2011,
Zadanie domowe: Stwórz esej lub notatkę odnośnie zamieszczonych niżej filmów: https://www.youtube.com/watch?v=kZLxGQaw2N4 (do przemyślenia: Jakie wynikają z tych badań konsekwencje dla naszego systemu edukacji i jakie niosą przesłanki do zmian?)
https://www.youtube.com/watch?v=_wxcXd5Cnv8 (do przemyślenia: Jak edukować dzieci w XXI w. w Polsce?)
http://www.czerniejewo.org/pdf/specjalne_potrzeby.pdf (Dobre opracowanie)
Nussbaum Martha C. (2016) Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, wyd. FKL
ZADANIE II. Przygotuj godzinę wychowawczą poświęconą jednemu z poniższych obszarów. Pamiętaj, że lekcja powinna być angażująca, ciekawa i pobudzać ucznia do reflekcji a temat siebie. Przygotowanie obejmuje opracowanie scenariusza lekcji oraz przeprowadzenie jej w czasie 40 min. Startujemy w następnym tygodniu!
Obszary:
1. Rozwijanie kompetencji społecznych
2. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych
3. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
4. Rozwijanie twórczego myślenia
5. Budowanie motywacji wewnętrznej
6. Radzenie sobie ze stresem i presją
7. Umiejętność rozwiązywania problemów
8. Rozwijanie hobby
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz